top of page

Pro sau contra DIY?


Nu am scris de mult pentru ca sezonul nuntilor mi-a dat un mini knock-out din care n-am putut sa-mi revin decat pe o plaja in Thassos cu un pahar de limonada in mana :) Noroc cu postul ca mai respiram si noi floristii in timpul verii si primim o mica pauza bine meritata. Apoi dupa ce m-am intors, toate ideile de articole care imi venisera stand si prajindu-ma ca soparla la soare, s-au evaporat de parca nu eu cu creierul meu le-as fi gandit. Si cum eu nu pot sa transmit informatii in care nu cred (de multe ori sunt chiar prea sincera), am asteptat sa vina si inspiratia din vacanta pentru a putea scrie despre un subiect care pe mine ma intriga, ma enerveaza, dar imi place in acelasi timp. Da, eu si cu DIY-ul suntem intr-o relatie complicata.


Sa va spun de ce. Eu inainte sa ma apuc de design floral, am terminat o facultate de arhitectura si am avut un mic “business” cu accesorii handmade timp de vreo 4-5 ani. Uitati-l aici daca nu ma credeti. Deci pot sa spun despre mine ca sunt destul de creativa. Bine, handmade-ul si DIY-ul nu prea au ele mare branza in comun ca poti sa fii cel mai mare handmader si sa nu poti tine un ac in mana sa-ti cosi o soseta. Da’ stai asa, sa nu-mi pierd ideea. DIY (en. Do It Yourself) este un mega trend aparut in urma cu cativa ani si care nu mai vrea sa plece de unde a venit. Adica, nu ma intelege gresit, e foarte fain sa iti faci singur chestii de decor, tricouri, accesorii, etc. Dar toate astea trebuie sa aibe o limita. Si cand am dat peste un articol de pe un site strain despre “tips & tricks” cum sa-ti realizezi nunta DIY si sa economisesti o tona de bani, mi s-a ridicat tensiunea.


Evident, nu toti sunt ca mine, si cred ca se simte cand un articol e scris din suflet si experienta personala (si pareri personale) versus unul trantit acolo sa hie material sa ceteasca lumea, pentru ca altfel nu-mi explic ce om intreg la minte poate sa sugereze unei mirese sa-si organizeze singura toata nunta! Adica hai sa o luam logic, sa vedeti ca nu-s senila. In Timisoara, la o nunta de 100 de persoane, ajungi ca cheltui in medie cam 10.000 euro, sa zicem. Te strofoci un an cu cautatul locatiei, al furnizorilor de servicii, rochiei, verighetelor, chilotilor si sosetelor, de la cele mai mari la cele mai mici detalii; nu e o munca perpetua, dar e un stres de care nu esti constienta cand te apuci de organizat si zici ca ohooo ai timp berechet sa faci singura tot! Si teoretic ai. Dar hai sa zicem ca mai ai si un job “nine to five”. Sa zicem ca mai tre sa si faci o mancare pt viitorul sot seara cand ajunge acasa, ca mai scoti si catelu’ la plimbare din cand in cand, mai dai un telefon, mai bei un suc, mai mananci o maslina, si iaca au trecut 5 luni. Hopa...


Ce vreau sa spun, ca am deviat putin, inteleg perfect nevoia fiecaruia de a economisi bani. Traim intr-o tara in care 10.000 de euro sunt a big fuckin deal si nu-s deloc la indemana oricui. Dar oare merita efortul, stresul, nervii, munca? Va dau niste exemple, vazute si auzite: un cuplu a insistat sa-si faca singuri meniurile pentru nunta pentru ca aveau un design inedit in minte, si, pentru ca nu s-au organizat bine, au incurcat cocktailurile alcoolice cu cele analcoolice (n-are rost sa va spun ca toate babele comandau Pina Colada in loc de Nada Colada – stiti la ce ma refer). Alt cuplu a insistat sa delege sarcini fiecarui membru al familiei, marturii, flori, inclusiv facutul mancarii, prajiturilor si tortului, si pentru ca, din nou, nu s-au organizat bine, au ajuns mirii sa curete cartofi in noaptea de dinaintea nuntii, asa incat, la biserca erau atat de obositi incat mirele a lesinat. Si atunci, merita sa te chinui atat de tare pentru o noapte pe care apoi nici sa nu ti-o aduci aminte pentru ca ai fost prea terminat fizic si psihic incat sa te bucuri de ea?


Dar sa nu ne pierdem speranta pentru ca am pe lista si un maaaare asa da, care, ironic, nu implica DIY: miri si mirese de pretutindeni, uite ASA economisiti bani: Spria, prietena si colega mea de suferinta, m-a avut pe mine de partea ei sa o ajut sa-si organizeze nunta, dar trebuie sa recunosc, contributia mea a fost infima pentru ca ea a fost creierul intregii actiuni. Lucrurile pe care Spria si Florin au pus pret au fost locatia, fotograful si florile (dooh! :) ). In rest, aproape toate celelalte au fost cele mai reusite compromisuri din lume! Rochia de mireasa a Spriei a fost facuta pe gusturile si masurile ei, la o croitoreasa din oras si a ajuns sa coste in jur de 1000lei (nici atat), verighetele le-au facut la comanda, din argint, la un bijutier local si au costat in jur de 500lei, pentru tort au contactat-o pe Claudia Ilia care face torturi homemade absolut delicioase si minunate si de 10 ori mai bune decat cele de la una din cele mai renumite cofetarii din oras, prajiturile pentru candy bar au fost si ele home made, de la Ceva Dulce Timisoara si Cofetaria Adi-Dia si au fost aranjate de noi pe suporti etajati si platouri, pantofii au fost facuti la comanda, verzi cum ii plac Spriei si au costat-o in jur de 200lei, iar cerceii i-a primit cadou de la noi la bachelorette party. Practic Spria si Florin au economisit o gramada de bani fara sa se abtina de la nimic si fara sa taie sau sa compromita elementele nuntii, si mai ales fara sa se chinuie in ultimele zile sa lege funde la marturii si sa printeze meniuri si sa scrie cursiv place cards pentru 140 de persoane, ci documentandu-se foarte-foarte bine!


Concluzia la care vreau sa ajung care este de fapt: miri dragi, aveti atat de multe de gandit si de organizat, liste de invitati de facut, telefoane de dat si mailuri de scris, chestii pe care nu poate nimeni sa le faca in locul vostru! Analizati la rece daca merita sa va chinuiti sa faceti cu manutele voastre anumite detalii marunte care o sa va manance timp, mai ales daca nu sunteti cei mai indemanatici :) Nu va apucati sa va faceti singuri aranjamentele florale – nu o sa aveti fizic cand sa faceti asta, nici sa nu vorbim de cunostintele care va trebuie in mod normal (de exemplu, noi lucram o noapte intreaga la o nunta de 100pers, si apoi a doua zi, intr-una pana cu cateva minute sa intrati voi in sala - practic, la noi cand e nunta, nu se doarme!). Nu te chinui sa te machiezi si sa te coafezi singura, mireasa scumpa: e nunta ta, una din cele mai importante zile din viata ta si nu acum e momentul sa experimentezi si sa te zgarcesti.


Daca aveti o nunta cu foarte multe detalii si nu aveti timpul, indemanarea si imaginatia necesara sa le realizati voi, va sfatuiesc sa lucrati cu oameni de incredere, talentati si la fel de pasionati de nunta voastra ca si voi, si care stiu sa puna in practica toate ideile voastre nastrusnice. Nu zic sa nu faceti nimic singuri; dar daca o faceti, apucati-va din timp nu o lasati pe ultima suta de metri. Sau faceti o proba, iar daca nu va iese... stiti vorba aia, dai un bai da’ stai in fata. Sa fii propriul tau wedding planner nu e treaba usoara!


In incheiere, va las cu Spria si Florin ❤️‍ Fotografie, binenteles, Marian Dobrean Photography.


Iti recomandam
Postari recente
Arhiva
Cauta in blog
No tags yet.
Urmareste-ne
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page